AAARRGGH!!!!

Finner inga ord för hur jäkla rudis jag är!!!!
Skulle stoppa in ett vedträ i kaminen, öppnade luckan och släppte ner veden - so far so good - men den sista decimetern var aningens för tjock. Det tog stopp och naturligtvis kilade den fast av tyngden, jag fick inte upp den igen (för klen) så då tog jag som det STORA smartarslet jag är ett annat vedträ och knackade ner den. Kunde ju bara sluta på ett sätt.. röret på baksidan av kaminen hoppade av!!! Adam kom som ett skott och höll i röret med grillvantar och vi försökte tillsammans få tillbaka det, men icke...då lossnar det från väggen också!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu står röret fint placerat bakom kaminen och jag fick släcka elden med vatten..
Jag hade tänkt ringt till Henrik som jobbar och säga  - älskar dig och godnatt -  men samtalet lät ungefär så här:
 K: Hej
                           H: Hej hur är det?
                           K: Åt helvete!!
                           H: Varför då?
                           K: Det fastnade ett vedträ så jag knackade ner det med ett annat.
                           H: Jaha, med lite fördröjning
                           K: Öh.. så röret lossnade på baksidan, och nu har hela röret lossnat.
                           H: VA FAAN!!

Summan av det hela = Ingen av oss brände oss, Henrik blev inte vansinnig!, det är inte så rökigt inne, förhoppningsvis så är det inte så krångligt för Henrik att få tillbaka det förbannade röret..heller.

Annars hade jag tänkt berätta om en annan incident på jobbet idag.
En äldre dam satt vid ett bord, hade avslutat sin måltd och läste Aftonbladet i godan ro, rätt som det är springer kockan på bygget Kerstin förbi mig, säger  något som jag inte hör så jag trodde för en hundradels sekund att hon blivit knäpp. Sen ser jag att damen lagt sin tidning över ljuset på bordet så man kan säga att nyheterna i Aftonbladet idag var riktig heta. Tidningen brann!!
Kerstin gjorde en hjälteinsats så damen hann inte bränna sig och det blev inga materiella skador heller.
Ja vad säger man!?
Tur att dessa dagar inte blir så många på ett år......

God natt lilla Carro :) sov så gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0