Åh vilken låång lördag

Kom hem från jobbet för en tag sedan och möttes av min underbara sambo och en härlig värme i huset. En sån värme som bara kommer av att man eldar i kaminen :)
Henrik har invigt vedspisen i köket och kaminen i rummet som ska bli vardagsrum så småningom. Jag skrev för 1 år sedan att vi hade satt in kaminerna men vi har alltså inte förrens nu fått klart och godkänt av sotaren att det bara är att elda på. ÅHH härliga värme ... En fäll framför spisen kanske :)
Började jobba halv elva, men klockan hann bli halv 2 innan första gästerna behagade besöka restaurangen, baah vilka tråkiga timmar! Det kom några till innan buffen stängde men sen var det lugnare än vid en vindstilla sjö.. Visst finns det att göra men när det är så lugnt så kommer man av sig på nått vis. Jag tittar på det som ska göras men det stannar i princip med blickar! (hoppas inte chefen läser detta :) )  Jag lovar att göra masssssor imorgon.

Just nu sitter jag i sängen, har en kall cider (serverad av underbara sambon) på tv:n visas Dansbandskampen - ja, jag tittar på det programmet - det är 2 brudar som visst dom är duktiga att sjunga men deras scenshow..... nej jag skäms!!
Egentligen ska jag inte säga nått överhvudtaget eftersom för bara för en vecka sen så var jag bäst på scen :)
Min bror och hans flickvän var här och hälsade på från London och vi var på Bilagan i Gävle, "lite" på fyllan och med micken  hand.... Skrålade fram en förskräcklig version av ABBAS RING RING. Med handen på hjärtat så var det en verkligen förskräcklig version!!! Min älskade bror filmade framträdandet och visade gladeligen den på söndagen efter att  huvudvärken klingat av.
Bror Kent och flickvännen Sophie åkte hem i tisdags och det blev tomt. Dom är saknade!!!

HEJA SCOTTS  (dansbandskampen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0