Jobbigt

Städat, pyntat, julklappar inslagna ja iaf de som är inhandlade. Phu några ska jagas ifatt imorgon! Henrik och jag drar till affärerna i morgonfm tillsammans med alla andra som ska göra sista inköpen. Jag vet på ett ungefär vad jag ska ha så det går förhoppningsvis fort för sen ska vi iväg och bli uppassad en hel kväll  yeeehhh
Det värsta blir besöket på systemet i morgon antar jag, känner på mig att om det är mycket folk någonstans så är det väl där.

Måste berätta om ett systembesök för några år sen. Det var skitkallt ute så med långkallingar, tjocka byxor, dubbla tröjor, dunjacka, mössa neddragen över öronen och lovvikavantar på tog jag en promenad till systemet. Där var de folk kan jag lova!!
Gick in, tog en kölapp och konstaterade att det var ca 50 personer före mig!!! daaa trodde inte mina ögon.... jaja inget annat att göra än att vänta. Var tvungen att stå inne i trängseln för om jag hade gått ut så hade jag aldrig kommit in igen så packat var det där inne. Efter ca en halvtimme var jag överhettad, jackan hade jag öppnat, mössan hade jag hunnit knidit upp och ner i pannan x antal gånger och det började kännas jobbigt. Varmt, varmare än i helvete kändes det som.
Jag började känna mig konstig och var tvungen att luta mig mot en glasmonter, det flimrade framför ögonen, det var svårt att andas och svetten trängde ut i varje por på kroppen och benen vek sig under mig.
Det första jag kommer ihåg efter det är en äldre man som klappar mig på kinden och frågar hur jag mår samtidigt som någon annan kommer med vatten.
Jag hade svimmat på systembolaget !!!!! Fan va pinsamt.
Sen dess går jag inte in i en affär med långkallingar och mössa  där väntetiden är längre än max 10 minuter.
Fan va pinsamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0