Lång natt

Skit också!!! Tänkte ta en 5 minuters vila på em för jag hade svårt att hålla ögonen öppna, men jag sov i 3!!! timmar. Hur i h#%*vete ska jag kunna somna i kväll!? Jaja det är inget att göra något åt, jag får väl sitta i sängen och spela på läpparna i natt. Och ja jag menar läpparna som sitter på ansiktet.
Häromdagen på jobbet så var det med ett litet barn med uttalssvårigheter och då kom jag att tänka på mitt underbara gudbarn. Pratade med henne på telefonen för några dagar sedan och efter en otäck förkylning med kräkningar och extrem hög feber så mådde hon mycket bättre. Hon är 2 år och har som alla andra barn just uttalssvårigheter (om man kan kalla det för det ).

Jag: Hej gumman, är det bra med dig?
Svar: Nää jag är kuk. (sjuk)
Dessa underbara oförstörda små människor.

Idolvinnaren Kevin är just en sån oförstörd, naiv naturbegåvning som det skulle kunna komma grodor ur munnen på och man skulle le på samma sätt som man gör när man hör ett barn.
Annars så är Kevin den rättmätiga vinnaren av idol tycker jag iaf.
Hans charm och just den totalt naturliga oförstörda personlighet gör att man skulle vilja stoppa honom i fickan och rädda honom från världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0