Skituppkoppling

Teknikens under...
Adam åkte ju till Stockholm i torsdags och som vanligt när han åker bort så slutar internet att fungera!! Jag är inte bra på att ordna internetuppkopplingar så vi har varit utan det hela helgen suck.
Man märker hur internetberoende man är fast man inte tror det! Henrik och jag har turats om att sätta på datorn med en förväntan att det hade löst sig av sig själv, men icke....
Jaja nu fungerar det iaf :)
Jag har jobbat hela helgen så det har inte blivit något annat gjort, men idag har jag lyckats måla nästan hela hallen. Det måste målas en gång till för det lyser tyvärr igenom på vissa ställen men det är bara att kämpa på med penseln.

Jag har funderat medans jag målat idag och jag tycker att det är rätt skrämmande att tex. Blondinbella och Kissie har blivit så "stora"! Vad är det för jäkla ideal?? Ska våra tonåringar växa upp och lära sig att man ska vara ytlig och "på ren svenska" så jäkla fjollig!
Läser man deras bloggar så handlar det bara om smink, hur man tvättar håret, olika hudbehandlingar om vartannat, kläder som kostar hur mycket som helst osv... Det mest skrämmande av allt är allt prat om vikt, det är inte konstigt att det finns så många anorektiska unga flickor. Sen att tex Blondinbella som bara är 18 år men redan börjat spruta in skit i sina läppar, det kan ju inte bero på annat än taskigt självförtroende och ett sju jäkla behov av att synas.
Deras föräldrar måste känna sig lite misslyckade när dom inte "lärt" sina barn att det är inte utsidan som räknas.
Själv är jag stolt mamma till 2 tonåringar som bryr sig om sig själv på ett sundt sätt, de är omtänksamma och framför allt är dom sig själva och vågar stå för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0