Smärta o kyla

Jag är inte bara öm efter min vurpa i onsdags. Jag har skitont!!
Inga frakturer men har jag otur så är det något sönderslitet i axeln, men det ska inte kollas förrens om 10 dagar då jag ska på återbesök till ortopeden. Fick värktabletter iallafall.

Vintern verkar ha tagit sitt grepp om Sverige. Visst tycker jag om snö, okey jag älskar snö men jag hatar kylan!! Jag har funderar ibland på vad jag tycker är värst, att vara kall eller varm.
Det har nog hänt att jag har sagt att det är bättre att frysa för då kan man klä på sig mer kläder, svettas man och är varm så kan bara klä av sig alla kläder men när man är naken så kan man ju inte kliva ur skinnet. Men hur som helst, är man varm och svettig så kan det väl vara obehagligt på
sitt vis MEN att vara kall och frysa göra ju riktigt förbannat ont!!!
Jag har iallafall kommit fram till att jag hatar att frysa!!
Hunden - den knäppa -  han skakar o fryser om det bara är några få plusgrader ute, men är det
- 20 så far han omkring och rullar i snön och har skitroligt, då fryser han inte... :) Witos älskar snö och det ska gärna vara mycket snö så han försvinner när han hoppar ner i dikena eller springer på åkrarna. När jag har åkt skidor med honom så springer han bredvid  i lössnön istället för det uppkörda spåret :)
Det snöar faktiskt nu och jag hoppas att det blir en riktigt vit fin vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0