SNÖÖ

Det är så härligt ute :). Det snöar sådan snöflingor som man vill att det ska komma på julafton. Stora härliga som liksom dalar ner, många men ändå lite mellanrum mellan flingorna. Så mysigt!
Det är fullt upp på jobbet med jultallrikar som ska ätas både på plats och på annan plats (catering) och julbord, det är kul men man blir trött i huvudet av allt tänk. Det får ju liksom inte fattas något, i och för sig är det ingen som vet vad vi har eller inte har, men jag vet och naturligtvis kommer man ju på i efterhand att något är glömt och då får jag ångest och skäms... Bäst att se till att allt blir med! Man kan ju skylla på kocken för det är ju ändå hennes uppgift haha.
Annars börjar jag få lite smått panik vad det gäller julklappar!! Jag har som vanligt knappt börjat, vet inte vad jag ska köpa och får lön dagen FÖRE julafton. Jag är så less på mig själv!
Det blir väl jag och alla andra likadana som ska trängas och förvirrat rusa omkring som haschpåverkade ADHD-hamstrar   i affärerna dan före doppardan,  för sen klockan 16 nämnda dag ska vi träffa Henriks pappa,  hans fru, småbröderna och alla andra  brorsorna med respektive i Kratte Masugn där vi ska tillbringa kvällen med spa, god mat och lite roliga aktiviteter. Jag hoppas på badtunna ute i snön med en kall öl :).
Vi övernattar och sen efter frukost så är det hemgång och mer julfirande.
Jag längtar efter julen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0