Uppe med tuppen

Blev väckt 04:45 i morse!!! Henrik skulle med bussen från Storvik kl 05:00  så jag var tvungen att skjutsa honom, min bil fick några 2:or på besiktningen som måste åtgärdas den här veckan så vi får dela på caddyn. Slängde mig i sängen igen när jag kom hem men tro inte för en sekund att jag kunde somna om!!! Jag har nog snurrat fler varv i sängen på morgonen än en fläkt en varm sommardag. Fan va less jag var... och ju mer irriterad jag blev ju svårare blev det tydligen att somna. Gav upp halv 9 och tog en promenad med hunden i SPÖREGN! som sen övergick i ett rejält snöoväder.
Jag har gått med ett litet leende på läpparna på jobbet och tittat ut genom fönstret och konstaterat att det blev bara vitare och vitare på backen, ringde till och med hem för att vara säker på att det snöade lika mycket där. Men hur länge häll den glädjen i sig!? Nu har det vräkt ner regn igen så det är väl lika snöfattigt igen när jag vaknar i morgon. TRÅKIGT!!

Imorgon är både Henrik och jag ledig så vi ska åka och köpa färg och beställa tapeter till hallen :) , snart så kanske den är klar.
Just ja igår när jag letat fram ljusstakarna och med barnslig förtjusning plockat fram min älskade tomtestubbe konstaterade jag att vi inte har några eluttag!!!!
Elen är inte dragen!!! Fick ett litet lätt hjärnsläpp och fick väl ur mig nån urtöntig kommentar i värsta fjortismanér, lät väl ungefär så här : NÄÄ... ÅÅHH... för i helvete nu är hela julen förstörd..
Nu menade jag naturligtvis inte det. Men jag fullkomligt älskar julstämning och TOMTAR :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0