Ännu mer snö!!

Det verkar som om vi ska få snö den här vintern så att vi tiger den närmsta 10 åren. Det verkar inte finnas nån hejd på hur mycket det ska komma ner. Men men det är en underbar vinter vi har haft, jag har inte sett så här mycket snö sen jag var liten tror jag.

Vi har varg på byn igen!!! Vill inte ha den här!! Den spetsera mitt i byn, mellan husen o på stora vägen och den verkar inte bry sig speciellt mycket i varken människor eller hundar.
Det är 2 år sen nu som Witos o jag stod öga mot öga med den, vi blev skitskraj både hunden o jag men vargen bara stirrade på oss o fortsatte sin sakta glid vidare. Det var bara 20 meter mellan oss!!!
Nu som sagt är den synlig igen o i går kväll ville inte Witos gå ut. Han brukar förlja med när jag går ut o röker o vanligtvis så springer han ut på gården i full fart men i går stod han kvar på trappen bredvid mig med svansen mellan benen o raggen rest o luktade ut i mörkret. Jag fick gå före ut på gården o då smög han efter mig, kissade i snövallen bedvid trappen o rusade upp på trappen igen o ville in. Konstigt beteende o jag vill inte tro att varguslingen går på vår tomt men det är nog bara att inse fakta.
Kommer inte att släppa ut Witos lös på tomten när det är mörkt iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0