Religion eller inte?

Läste i Aftonbladet om en man som fick sin arbetslöshetsersättning indragen pga att han inte ville skaka hand med anledning av sin religion. Tänkte väl inte så mycket på det då men idag läser jag i samma tidning att det var en kvinnlig företagsledare som mannen vägrade ta i hand. Hade det varit lika om det varit en man?!
Jag är inte rasist men jag tycker nog ändå att man får ta seden dit man kommer, är vi i andra länder för att bo eller arbeta så får vi rätta in oss i ledet helt enkelt. Varför behöver man inte göra det i Sverige.
Visst självklart ska man ha rätt till sin religion o vi ska självklart ha yttrandesfrihet men jag kan iaf inte låta bli att fundera på om det hade varit annorlunda om det var en man som skulle tas i hand.
Jag har själv erfarenhet av en situation med en man av utländsk härkomst.
"Basade" över ett gäng anställda o en dag började en man (utländsk) arbeta hos oss, problemen började nästan omedelbart, han hade svårt att tills sig uppgifter han blev tilldelad o det berodde inte på språket.
En dag hittar jag mannen liggandes!  på golvet på kontoret o ifrågarsätter naturligtvis varför han inte utför sitt jobb.
Svaret kan inte bli tydligare : JAG TAR INTE ORDER AV EN TJEJ!

Ja vad säger man!?
Jag är inte rasist men jag funderar ändå på om man inte ska behöva ta sedan dit man kommer. I vårt land är det sagt att kvinnor o män ska behandlas lika. Varför gäller det inte alla "svenskar" då!?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0