Ropa inte efter vargen

Härom dagen tyckte jag att jag blev lite lurad på snöstormen som dom varnade för. MEN jag fick min beskärda del av den iaf.
Jag tog tåget från Gävle igår em till Stockholm, skulle lämna tillbaka Dora till hennes uppfödare, tåget skulle vara framme på centralen 16:30, skulle lämna över Dora o sen ta tåget hem igen !7:30.
Men det sket sig! Bromsarna frös på vagnarna o tåget fick köra med reducerad fart till huvudstaden så vi blev 1 ½ timme försenad!!! Doras uppfödare fick vänta o vänta o när det var på det berömda håret att hon inte kunde vänta längre så gled vi in på perrongen. Men där var det kaos rent ut sagt. Alla resenärer som skulle av o sen alla dom som skulle på, så det var tvärstopp. Tänk flera hundra personer som ska av o på 2 tåg samtidigt!! GÅR INTE kan jag säga.
Det tog säkert 20 minuter att ta sig 4-5 meter. Lämnade över Dora snabbt o ett vi hörs på telefonen sen o trängde mig vidare in på centralen.
Till slut hade jag iaf lyckats tagit mig till kundtjänst där jag fick biljetten ombokad till 19:30 o tyckte att det iaf hade ordnats sig bra.
Det var då jag insåg att det var KAOS i tågtrafiken!!
Så gott som alla tåg fick bara preliminära avgångstider som kunde ändra sig lik väl framåt som bakåt så det gällde verkligen att hålla koll på infotavlan.
För att göra en verklign lång o kall (det är int varmt på centralen) fredagskväll lite kortare så istället för att komma iväg 19:30 så kom tåget i väg 23:55!
Men vi KOM IVÄG!! Den turen hade inte alla. Vissa avgångar blev helt inställda o vissa fick vänta ännu längre o vissa fick ersättningsbussar till slut.
Allt berodde på snö o kyla.

Jaja jag kom hem sent om sider, 01:55 klev jag av tåget i Gävle o fick åka taxi till Sandviken där Henrik hämtade mig.
Idag känns det som om jag hade varit på fest o varit skitfull. Men jag hade inte roligt o jag drack bara kaffe så man kan ju undra vart baksmällan kommer ifrån!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0