Sånt man inte pratar om

En sån grej är hemorrojder. Jag brukar inte prata om mina iaf. Men nu har jag varit tvungen att söka vård och det har jag dragit på läääänge.
Har haft problem i några år med klåda som har varit mer eller mindre om man kan säga så men nu sen i helgen har jag verkligen haft ont. Jag kan inte ens sitta ordentligt utan får hänga på ena skinkan, dessutom gör det förbannat ont hela tiden både på insidan o utsidan. Har provat med det mesta man kan köpa receptfritt på apoteket men tji.. inget funkar snarare tvärs om, det blev värre med stolpiller.
Akut läge i går kväll o fick tid på familjeläkarjouren. Med röda kinder följde jag med den manlige! doktorn till undersökningsrummet, va fan det är ju inte den delen av kroppen man gärna visar upp.
Han tittade med en liten kamera o det kändes som om det var ett godståg som försökte köra in  FY FAN på ren svenska o efter kändes det som om jag hade en brinnande tändsticka i tarmen förrutom smärtan då.
Det hörs säkert hur jag riktigt tycker synd om mig själv :) Och det är precis det jag gör nu också faktiskt.
Hur som helst så skickade han mig vidare till akuten o på remissen sod det : 2 kraftigt irriterade hemorrojder kl 7 o 11 :) fin beskrivning haha, sen har jag en aktiv portvakt !? Portvakt för mig är definitivt ingen man har i stjärten iaf.
Jaja nu kan det bli en sån där bak  så inget mer med det.
Efter nästan 6 timmar i väntrummet fick jag träffa en doktor o jag såg fram mot att få hjälp med smärtan. Inget blev gjort men jag fick morfintabletter med hem o ska tillbaka p fredagfm för då finns det läkare som kan sånt sa hon, jag var inte döende så hon ville inte väcka den som sov o det förstår jag. Det var pinsamt nog ändå utan att behöva visa stjärten igen för en nyvaken läkare.
Tablettera jag fick är helt okey :) värsta smärtan försvinner o jag blir så där lagomt skön i kroppen o huvudet :) så nog står jag ut en dag till :)

Nog om pinsamheter för idag.
Ett råd till den som har problem med hemorrojder, gå till doktorn innan det blir så här för det är bland det värsta jag varit med om vad det gäller smärta. Det blir genast lite krångligare när dom sitter inuti tarmen också, lite krångligare att komma åt dom.

Nä nu har jag trökat klart om den region på kroppen som bara ska fungera o ALDRIG orsaka några problem!!




Kommentarer
Postat av: Teresia

Ja j-a elände det där :( Hoppas du är fit for fight snart igen!

Kramar till dig vännen

2010-03-06 @ 01:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0